15-07-2012

DIY | Disco-dip koekjes.

Hoi allemaal!
Vandaag kwam ik weer eens op het idee iets te bakken. Deze keer besloot ik koekjes te bakken, en ik zelfs het hele idee al in mijn hoofd: Ronde koekjes met een gat erin, glazuur en discodip, een soort donut-koekjes. Mm en wat zagen ze er lekker uit. Het is heel makkelijk te maken, erg lekker en leuk om te zien. Ik leg uit hoe ik het precies heb gemaakt!


De benodigdheden:
-1 ei
-50 gram witte basterd suiker
-½ zakje vanillesuiker
-175 gram bloem
-50 gram boter
-Poedersuiker
-Water
-Disco-dip

Bereidingswijze:
Doe de bloem in een kom/bak. Voeg de boter, de suiker, het ei en het halve zakje vanillesuiker toe. Kneed alles goed met je handen (dit is een wat minder hygiĆ«nisch karweitje, dus van te voren je handen goed wassen!). Als alles goed gekneed is, rol het deeg dan uit met een deegroller. Maak nu de koekjes met vormpjes. De rondjes met gat erin maak je doormiddel van een glas op het deeg te zetten, nu heb je een rond koekje, en vervolgens met een voorwerp met een klein gat het middelste gat eruit de halen. Leg alle koekjes op de bakplaat. Bak de koekjes ongeveer 10/15 minuten in een voorverwarmde over op 180 graden. Maak het glazuur met poedersuiker (hoeveelheid op gevoel) met wat water (niet teveel!). Als de koekjes klaar zijn, smeer je wat glazuur op elk koekje, doop deze met het glazuur in de disco-dip. Laat dit even opdrogen en serveer het op een vrolijke schaal. Hier zijn de overheerlijke boterkoekjes!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.

X, Luna.

10 opmerkingen:

  1. wauw wat een schattige koekjes! ik krijg meteen zin om deze te maken en ik ga denk ik het glazuur vervangen door witte chocolade mmm. die discodip maakt het echt super schattig. xoxo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die moet ik een keer proberen, ze zien er echt zo leuk uit! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! Doen me aan kerstkransjes denken, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker! Doen me aan kerstkransjes denken, hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk, krijg er spontaan honger van !
    Liefs
    lovemelikealovesong.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er zo lekker uit !

    Ik volg je , olg je me terug ? xx
    voguetown.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey bedankt voor je reactie, deze koekjes zien er echt heerlijk uit ik hou van disco-dip <3 !

    BeantwoordenVerwijderen